zondag 1 februari 2009

Prototype

Intussen gaat het goed met mijn project.

Met de hulp van Hervé Lavoir (of liever: met de hulp van het onverklaarbare geld waarmee ik hem betaal) is mijn prototype inmiddels bijna voltooid. We hebben een oude auto genomen, eentje met gele koplampen nog, zoals dat vroeger gebruikelijk was in Frankrijk. Tegenwoordig zie je steeds vaker witte, net als in de rest van Europa. Toch weer een stukje Frans cultuureigen dat verloren gaat. Aan de andere kant is Frankrijk al een tijdje niet meer in oorlog met Duitsland, dus ik kan me voorstellen dat de noodzaak om 's nachts Franse auto's van Duitse te onderscheiden niet meer zo groot is.

In de kofferbak hebben we een dock geïnstalleerd waar een computer in geplaatst kan worden. Die is ook weer eenvoudig uit te nemen, zodat ik er een nieuwe versie van mijn software op kan zetten als dat nodig is. Via USB praat de computer dan met een stukje hardware, dat op zijn beurt de besturing van de auto kan overnemen. Hoe dat allemaal precies werkt, daar zal ik je niet mee vervelen.

Mijn software begint steeds beter te werken. Ik heb, in de simulaties, al in geen weken meer een ongeluk veroorzaakt. Ook wordt nu 95% van alle verkeersborden herkend en correct geïnterpreteerd. Daar is natuurlijk een causaal verband in te ontdekken. Voetgangers zijn nog steeds lastig, vooral als ze plotseling oversteken. Maar ik heb al een idee hoe ik dat probleem kan aanpakken.

Al met al denk ik dat het niet lang meer duurt voordat ik het prototype de openbare weg op kan nemen voor een testritje!

Geen opmerkingen: